Förbättrade flöden för ökad konverteringsgrad

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1
1
Kund
VW/DDB
År

2020

Roll
  • UX/UI Designer
Uppgifter
  • – Skapa nya digitala flöden
  • – Low-fidelity Wireframes
  • – High-fidelity Wireframes
  • – Klickbar prototyp

BAKGRUND  VW Group äger en bokningstjänst av service gemensamt för deras olika varumärken Audi, Seat, Skoda, KIA och Volkswagen.
 Tjänsten är byggd i olika versioner som är kopplad till de olika varumärkenas egna webbplatser. Det finns också en neutral version som är kopplad till varumärkenas återförsäljares webbplatser. Tjänsten hade byggts under flera år i omgångar och var nu som ett lapptäcke. En remake behövde göras och med främsta syfte att öka konverteringsgraden genom bättre flöden. Hypotetiskt skulle det gå att få större lönsamhet genom att skapa merförsäljning av olika slag i flödet.

UPPDRAG  Vårt (NORD DDB där jag var uthyrd) uppdrag var att skapa bättre bokningsflöden för högre konverteringsgrad och bygga en prototyp. Tiden var begränsad i tanke på komplexiteten.

Arkitektur

Wireframes

Low-fidelity

High-fidelity

Protyper

Prototyp Mobil High-fidelity Wireframes

Prototyp Desktop High-fidelity Wireframes